Ova stranica koristi kolačiće

Koristimo kolačiće za personalizaciju sadržaja i oglasa, omogućavanje značajki za društvene mreže i analizu prometa. Također dijelimo informacije o vašem korištenju naše web stranice s našim partnerima za društvene mreže, oglašavanje i analitiku, koji ih mogu kombinirati s drugim informacijama koje ste im pružili ili koje su prikupili tijekom vašeg korištenja njihovih usluga.

Politika privatnosti

Marketing cookie are used to track visitors across websites. The intention is to display ads that are relevant and engaging for the individual user and thereby more valuable for publishers and third party advertisers.

FILMSKE MUTACIJE: FESTIVAL NEVIDLJIVOG FILMA XIX

FILMSKE MUTACIJE: FESTIVAL NEVIDLJIVOG FILMA XIX

7 studenoga, 2025

FILMSKE MUTACIJE: FESTIVAL NEVIDLJIVOG FILMA XIX

JON JOST – BALADNI ŽIVOT FILMA

Split, 13. – 20. studenoga 2025. Split Film Festival / Međunarodni festival novog filma Umjetnička akademija u Splitu (UMAS) Kino klub Split

Devetnaesto izdanje Filmskih mutacija: festivala nevidljivog filma posvećeno je američkom redatelju i video umjetniku Jonu Jostu, jednom od najvažnijih nezavisnih autora suvremenog filma. Program “Baladni život filma” održava se u Splitu od 13. do 20. studenoga 2025., donoseći retrospektivu, radionice i razgovore s autorom. Ovogodišnje Filmske mutacije: Festival nevidljivog filma XIX realiziraju se u suradnji sa Split Film Festivalom / Međunarodnim festivalom novog filma, Umjetničkom akademijom u Splitu (UMAS) i Kino klubom Split.

U fokusu: Jon Jost – Baladni život filma

U središtu devetnaestog izdanja Filmskih mutacija nalazi se opus Jona Josta, beskompromisnog autora američkog nezavisnog filma i video umjetnika, gotovo nevidljivog u našem filmskom krajoliku. U protekle dvije dekade četiri Jostova filma i video rada prikazana su na Split Film Festivalu / Međunarodnom festivalu novog filma zahvaljujući kustosu i filmašu Branku Karabatiću, a film Homecoming osvojio je Grand Prix 2005. godine. Tim povodom, Filmske mutacije i Split Film Festival zajednički donose poseban retrospektivni i edukativni program koji uključuje projekcije, razgovore, masterclass i radionice s autorom. Program u Splitu pripremaju i vode Marin Renić (Splitski festival novog filma i videa), Tanja Vrvilo (Filmske mutacije, UMAS), Sandra Sterle, Dan Oki i Gildo Bavčević (UMAS), te Sunčica Fradelić (Kino klub Split).

Program u Splitu

Kino Karaman · 13. – 15. studenoga 2025. Retrospektiva ključnih Jostovih filmova i razgovor s autorom 13. studenoga, 18:00 Portret (Portrait, 1963, 13’) Spora kretanja (Slow Moves, 1983, 93’) 20:30 – Povratak kući (Homecoming, 2004, 104’) 14. studenoga, 18:00 Grad (City, 1964, 15’) Nasmijani Rembrandt (Rembrandt Laughing, 1989, 100’) 20:30 – 13 fragmenata & 3 pripovijesti iz života (13 Fragments & 3 Narratives from Life, 1968, 22’) Svi Vermeeri u New Yorku (All the Vermeers in New York, 1989-90, 90’) 15. studenoga, 18:00 Fall Creek (1970, 15’) Postelja u kojoj spavaš (The Bed You Sleep In, 1993, 117’) 20:30 – Texas, Osijek (Franci Slak, 1987, 16’) Posljednje pjesme za spori ples (dead end) (Last Chants for a Slow Dance (dead end), 1977, 90’)

UMAS – Masterclass i radionice

14. studenoga, 15:00 – 17:00 Masterclass Jona Josta “Cutting Things Short” uz prikaz kratkih digitalnih filmova: Tanti auguri, San Lorenzo, Vera x 3, My Life as a Midge i dr. 17. – 19. studenoga, 10:00 – 13:00 Radionica digitalnog filma i videa voditelj: Jon Jost

Kino Klub Split

18. – 19. studenoga Radionica Jonathana Rosenbauma o pisanju filmskog eseja uz analizu filmova Jona Josta voditelji: Jon Jost i Jonathan Rosenbaum

Jon Jost – Film i otpor

Jon Jost (Chicago, 1943.) jedan je od ključnih nezavisnih autora američke kinematografije i, prema mnogima, “najnezavisniji od nezavisnih”. Od 1963. do danas snimio je, režirao i montirao više od stotinu filmova – od 16-milimetarskih uradaka do digitalnih video radova i višekanalnih instalacija. Njegov opus prikazivan je na festivalima u Veneciji, Berlinu, Rotterdamu, Torontu, Londonu, Edinburghu, Sydneyu i Yamagati, a Muzej moderne umjetnosti (MoMA) u New Yorku posvetio mu je mjesec dana dugu retrospektivu 1991. godine. Danas njegov rad arhivira i restaurira Eye Film Museum u Amsterdamu. Kao umjetnik koji spaja poetiku i politiku, Jost stvara filmove o ljudima na marginama društva, pejzažima nestalog svijeta i stvarnosti ispunjenoj pobunom i introspekcijom. Njegova praksa oblikovana je iskustvom aktivizma i građanskog neposluha – odbio je vojnu službu tijekom Vijetnamskog rata te proveo 27 mjeseci u zatvoru, nakon čega se priključio filmsko-aktivističkom kolektivu Newsreel. U filmovima poput Last Chants for a Slow Dance, Slow Moves ili All the Vermeers in New York istražuje egzistencijalne i političke rubove Amerike. Njegov minimalistički stil i uporaba dugih kadrova nisu samo estetski izbor, već politički čin – način da gledatelju vrati vrijeme i prostor za razmišljanje.

Dekadenta pažnje: Baladni život filma

Ovogodišnji programski okvir nosi naslov “Dekadenta pažnje: Baladni život filma” i istražuje suvremene politike gledanja i nove oblike pažnje u filmu i vizualnoj umjetnosti. Program povezuje teorijske, kustoske i umjetničke prakse koje promišljaju film kao prostor brige, suigre i dijeljenog gledanja. Nomadska struktura festivala povezuje gradove Split, Zagreb, Rijeku, Tiranu i Ljubljanu, a programi uključuju filmske projekcije, predavanja, radionice i razgovore s autorima.

Organizacija i podrška

Zimsko izdanje Filmskih mutacija odvija se u Splitu, Zagrebu i Rijeci, uz povezane programe u Tirani i Ljubljani, u partnerstvu sa Split Film Festivalom / Međunarodnim festivalom novog filma, Umjetničkom akademijom u Splitu (UMAS), Kino klubom Split, KIC-om i Kinom Kinoteka i kinom Forum / programima kina Tuškanac u Zagrebu, Art-kinom i Muzejom moderne i suvremene umjetnosti u Rijeci, s Albanskom kinotekom u Tirani i AVAN – Albanian Visual Arts Network te Slovenskom kinotekom i Slovenskim filmskim centrom u Ljubljani. Ljubaznošću autora Jona Josta ustupljeni su filmski i video materijali za prikazivanje. Restaurirane kopije filmova All the Vermeers in New York, The Bed You Sleep In, Portrait, City i Fall Creek ustupio je EYE Filmmuseum Amsterdam (Simona Monniza, Olivia Bunning). Prikazivanje filmova All the Vermeers in New York i The Bed You Sleep In omogućili su Henry S. Rosenthal i Complex Corporation. Kopija filma Texas, Osijek redatelja Francija Slaka prikazuje se zahvaljujući Slovenskoj kinoteci i Slovenskom filmskom centru. Organizator festivala je umjetnička organizacija Film-protufilm, uz potporu Hrvatskog audiovizualnog centra, Ministarstva kulture i medija RH, Ureda za kulturu i civilno društvo Grada Zagreba i Zaklade Kultura nova.

O festivalu

Filmske mutacije: festival nevidljivog filma kustoski je i istraživački projekt koji od 2007. godine razvija Tanja Vrvilo s međunarodnim suradnicima, među kojima su Alexander Horwath, Nicole Brenez, Raymond Bellour, Jonathan Rosenbaum, Adrian Martin i Kent Jones. Festival je posvećen manjinskim povijestima filma, nevidljivim praksama i politikama filmskog kustostva, otvarajući prostor za dijalog između umjetnika, teoretičara i publike. Kroz retrospektive, kustoske programe i radionice, Filmske mutacije promišljaju film kao živu umjetnost otpora i pažnje – mjesto gdje se isprepliću različiti oblici gledanja, stvaranja i mišljenja. Ovogodišnje izdanje “Dekadenta pažnje: Baladni život filma” nastavlja tu tradiciju, usmjeravajući pogled prema poetici, politici i radikalnoj nezavisnosti filmskog stvaranja Jona Josta.

This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.